09129743438
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 6 مرداد 1393 در ساعت 36 : 16 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

عیب یابی قفل درب بازکن

معمولا روی درب های ورودی ساختمان 2  مدل قفل درب بازکن نصب میشه نوع اول قفل بازکن های زنجیری  و نوع دوم  برقی هستند که با برند هایی چون سیزا یا ایزو و..... در بازار موجود است.

رفع مشکل قفل باز کن زنجیری

قفل بازکن های زنجیری از بخش های  مکانیکی و الکتریکی تشکیل شده است.

 

قفل بازکن زنجیری

 

مرحله 1 :اگر به هنگام زدن دکمه ی درب بازکن از قفل بازکن پشت در صدای وزوز آمد مشخص است که برق 12 ولت ورودی به داخل قفل میرسد.

مرحله 2 :پیچ های پشت قاب قفل بازکن را باز کنیداولین کاری که انجام میدهید باید ولتاژ ورودی به ترمینال رو به وسیله یه اهمتر یا مالتی متر چک کنید هنگامی که از بالا شاسی رو فشار میدهید باید پایین سر ترمینال قفل در ، برق در حدود ولتاژ 12 ولت وجود داشته باشد ولی اگر جریان برق کمتر باشد ممکن است در کارکرد بوبین تاثیر بگذارد.در صورتی که ولتاژ برق مشکلی نداشت نوبت به چک کردن قسمت مکانیکی قفل می باشد.

 

به این نوع از قفل بازکن ها 2 زنجیر متصل میشود 1 زنجیر کشش که از قسمت انتهایی قفل به انتهای درب به صورت ثابت وصل میشود (شماره 1 تصویر ) و 2 زنجیری که به دستگیره قفل درب متصل میشود (شماره 3 تصویر ).

 

قفل درب بازکن زنجیری

توضیحات قسمت برقی قفل های زنجیری : در هر صورت سیستم های آیفون های صوتی یا تصویری یک منبع تغذیه یا پاور ساپلای دارند که ورودی برق شهر رو تبدیل به برق 12 ولت می کند حالا اگر برق به قفل بازکن نمیرسد اولین جایی که باید بررسی کرد منبع تغذیه است.

منبع تغذیه

ترانس های منبع تغذیه را معمولا در جعبه های تقسیم کنتور یا آیفون یا جعبه تقسیم پارکینگ قرار می دهند اگر ترانس را پیدا کردید درب آن را باز کنید داخل این ترانس ها یک عدد لامپ LED قرمز وجود داره اگر لامپ روشن بود مشخص میشود که ترانس سالم است و اگر لامپ خاموش بود که یا فیوزش سوخته است یا خود ترانس سوخته است اگر خواستید فیوز رو امتحان کنید می توانید با یک اهمتر امتحان کنید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()