09129743438
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 24 مهر 1393 در ساعت 15 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

راهنمای نصب پنل تصویری

پیش گفتار

در این قسمت طریقه نصب پنل آیفون تصویری کوماکس شرح داده می شود. شما با یادگیری نصب پنل تصویری می توانید  آیفون تصویری چند واحدی را به راحتی نمایید.

سیم کشی آیفون تصویری بسیار متفاوتتر از سیم کشی آیفون های صوتی قدیمی می باشد. به دلیل کاهش هزینه و در بعضی موارد سختی کار و تعویض نشدن سیم ها ، سوئیچرهایی طراحی شده است که با سیم کشی های قدیمی سازگاری دارد و دیگر نیازی به تغییر در سیم کشی ساختمان نیست اما باید در نظر داشته باشید که سیم ها حتما سالم باشند .  نصب و راه اندازی آیفون تصویری خیلی مشکل نیست  اما نکات مهمی هست که رعایت آنها الزامیست ولی  متاسفانه افراد بی تجربه که در این کار تخصصی ندارد به آن توجهی نمی کنند از این رو توصیه می شود از سپردن نصب و راه اندازی سیستمآیفون تصویری به این افراد خودداری نمایید.

شرح

سیستم آیفون تصویری کوماکس به ترتیب از یک سوکت چهارتایی سیمهایی به رنگهای قرمز ، آبی ، زرد و سفید تشکیل شده است.

سیم آبی  ( سیم منفی - برای راه افتادن پنل یک ولتاژ 12ولت  احتیاج داریم که از مانیتور به پنل فرستاده می شود )

سیم زرد ( سیم مثبت -  برای راه افتادن پنل یک ولتاژ 12ولت احتیاج داریم که از مانیتور به پنل فرستاده می شود )

سیم  سفید ( سیم تصویر - سیگنال تصویر از پنل به آیفون تصویری هدایت می شود و همراه خود صدای پایین به بالا را می آورد )

برای نصب  پنل تک واحدی به یک آیفون تصویری کافی است این چهار عدد سیم را به طور صحیح نصب کرده تا دستگاه آیفون تصویری راه اندازی شود.

در قسمت آیفون تصویری کوماکس سه عدد جای سوکت وجود دارد که سوکت اول برای نصب پنل میباشد. ( چهارتایی)

سوکت دوم برای  اینترکام ( مناسب برای نصب گوشی تصویری دیگر و یا یک گوشی صوتی دیگر ) می باشد .( چهارتایی )

سوکت سوم جهت اتصال کارت حافظه می باشد ( در نصب نکردن کارت حافظه حتما یک عدد جامپر ) بین پایه های 3و4 قرار می گیرد که در صورت قطع این جامپر تصویر را از دست خواهیم داد)

توضیحات فنی در مورد سیمها

اتصال بین سیمهای یک و دو و یا سیم های  قرمز و  آبی  باعث زنگ خوردن آیفون تصویریمی شود. این بدان معناست که شما با فشار دادن شستی زنگ سیمهای یک و دو را به هم اتصال می دهید.

اتصال بین سیم یک و سه و یا سیم های قرمز و زرد باعث تحریک رله درب بازکن کوماکس می شود و درب بازکن  عمل می کند . (در زمانی که ولتاژ در دو سر پنل وجود داشته باشد یا تصویر روشن باشد)

روش نصب مانیتور و پنل به یکدیگر

درون جعبه آیفون تصویری یک عدد سوکت چهارتایی قرار دارد . با رعایت قسمت برجسته سوکت به طوری که رنگ قرمز سوکت در بالاترین قسمت آیفون تصویری قرار گیرد آن را به صورت صحیح در جای سوکت چهارتایی اول نصب میکنیم.

در قسمت پایین آیفون تصویری یک عدد سیم سفید رنگ برق ورودی 220 ولت به متراژ یک متر و نیم و در قسمت انتهایی آن یک عدد دو شاخه وجود دارد که می توان مستقیما به برق شهر وصل نمود و در صورت دور بودن یا وجود نداشتن پریز برق میتوان آن را به یکی از نزدیکترین کلیدهای برق وصل کرد.

 

داخل جعبه ی پنل یک عدد قوطی و دو عدد پیچ آلن وجود دارد . قوطی را درون دیوار نصب می کنیم ( در صورت نیاز می توان آن را با دو عدد پیچ رول پلاک روی کار نصب کرد ) . در صورتی که پنل را داخل دیوار و در محیط باز نصب کنیم باید لبه قوطی با لبه ی دیوار یکسان باشد.

 

بر روی پنل تعداد 4 عدد پیچ وجود دارد که زیر هر کدام از آنها اعداد یک تا چهار حک شده است . چهار عدد سیم انتخاب شده از سمت مانیتور را با رعایت شماره به ترتیب ( قرمز  آبی  زرد  سفید ) در زیر پیچ قرار دهید . در قسمت پایین پنل دو عدد سیم وجود دارد که مستقیما از رله پنل بیرون آمده است . و طریقه نصب آن به  صورت زیر می باشد.

ترانس درب بازکن

ترانس درب بازکن کوماکس به صورت Ac و Dc موجود است  اما بجز در موارد استثنایی وارد ایران نشده است . پس می توان از یک ترانس ایرانی که دارای خروجی AC و Dc است استفاده کرد.( بهتر است از یک فیوز 500 میلی آمپر که در بین یکی از سیمهای برق ترانس برای جلوگیری از نوسانات برق که باعث سوختن ترانس میگردد استفاده کنیم )

نصب پنل

حال با بستن دو عدد پیچ آلن و در انتها کاور کار نصب به پایان رسیده و اگر به طور صحیحآیفون تصویری و پنل را به هم متصل نموده باشید بدون هیچ گونه ایراد می توان از این سیستم استفاده نمود .

 


مطالب مرتبط

1- آموزش نصب آیفون تصویری

2- طریقه ی نصب آیفون تصویری

3- طریقه ی وارد نمودن کد واحد ها در آیفون تصویری

4-  آموزش نصب آیفون تصویری کوماکس

5- نقشه ی نصب آیفون تصویری تکنما به همراه حافظه

6- نقشه ی نصب آیفون تصویری تکنما به همراه سوئیچر

7- راهنمای نصب پنل تصویری تکنما

8- طریقه ی شناسایی واحد ها به آیفون تصویری

9- راهنمای تنظیمات پنل کدینگ


 

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()